CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

3/30/2011

Poco-poco HARAM!!!

yeahhhaa mari berpoco-poco
pic: dari kosmo online!!


Hi uols,

Bior betikkk???poco-poco haram???hmmmm camne ni aku salu buat utk senaman jer bukan apa pun...tapi tulah fatwa dari negeri Perak kata haram..so aku agak kat negeri lain masih boleh kot kekekekekeke...ntahlah susah nk ckp tapi kalo menari poco-poco ni mmg keluar peluhlah aku cakap kooo seriusssssssss...apapun tggu jelah kata para ulama yg lain...sila baca berita di bawah!!


IPOH – Tarian poco-poco yang popular sebagai aktiviti riadah dalam kalangan suri rumah dan penjawat awam ketika menghadiri kursus dan majlis keraian telah diputuskan sebagai haram oleh Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak baru-baru ini.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, tarian tersebut diharamkan kerana ia mempunyai unsur kepercayaan agama lain iaitu Kristian selain pemujaan roh.

Katanya, keputusan sebulat suara itu dicapai pada Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri Perak kali ke-186 yang bersidang dari 24 hingga 26 Januari lalu.

“Kajian mendapati tarian yang sering diamalkan di Jamaica itu bercirikan agama Kristian. Oleh itu haram bagi orang Islam mengamalkannya,” katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

1 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Salam Kenal.


alahai..

jangankan poco-poco, nak xcercise jalan kaki pun tak sempat..