CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

2/26/2013

Sehari Ke Temasek!!

hi blog

Amacam? memang mood kelaut sekarang ni nak berblogging...alahhhh lagipun sape jer yang baca blog aku ni ntah2 aku sorang jer kekekekeke tapi takpelah janji adoo! ok nak cite pasal aku lahhh yang suke merayap ni...aritu aku memang dah plan ngan kawan aku yg kat JB tu si Min nak gi ker singapore, so masa cuti CNY kebetulan aku pun cuti lama sooooo berdezup kami pepagi melintas seberang tambak.

Kul 9.00 pagi kot dah berada di Woodlands checkpoint, naik bas jer senang takyah nak memikir bukan reti pun nak drive masuk jalan ke Singapore tu hehehhehe...so aku naik bas dari Kotaraya II dan bas terus ke Woodlands MRT station. Dari situ kami cadang terus nak ke Arab St...nak gi tengok Masjid Sultan dan makan2 memang betul terjadi uolssssssss hehehhehe....


Dan kami makan martabak dan nasi beriyani di Restoran Victory, sebelah ngan restoran Zam-Zam....memang penuh uolsss orang ramai makan kat restoran2 yang berderet tu kalo tak silap ada 5,6 restoran gitulah. Memang superbbbbb marvellous especially martabak beli satu yang kecik share 2 orang kenyang sangat ko!


Adoiiiiiiiii masih terkenang2 pulak kain kasa rubiah lawooo nak mampos berbaloi dengan reganya SGD75 semeter uolsss...pengsan mak!! Serious lawooooo nantilah aku kumpul tabung cap hayam dululah hahahhaha!







Lepas kat Arab St tu kami ke Bugis Street pulak.....wah banyak betul perubahan selepas 17 tahun aku tak berkunjung kat sini...memang best nak bershopping souvenir kat sini, tshirt SGD10 untuk 4 helai bolelah ko nak buat gi kedai mamak lepak pakai tshirt tu...hmmm aku pun terembat gak 4 helai hehehehe dan banyak gak souvenir kat sini tapi time aku ngan Min pegi tukan CNY so banyak gak kedai yang tutup lagikk.



Pastuuuuuuuu ni agenda paling utamalah ke Orchard Rd. hehehehhhe saje2 jer jejalan lenguhkan kaki tak gitu...ramai orang ko, sini memang deretan designers butik lerrr kan...mampu tengok jelah uolss! Sempat jugak kami bersolat di Masjid Al-Falah yang terletak di Orchard Rd ni alhamdulillah.



Haaaaaaaa nilah agenda utama nak beli perfumes, murah murah yerrr...kami singgah kedai ni dan terembatlah jugak 3,4 botol perfumes. Hmmm rasa mcm taknak balik tauu ahaksss...so kedai perfume ni terletak di Lucky Plaza, memang banyak ada dekat 10 kedai kot jual perfume jer, jual souvenirs pun banyak gak korang carik jelah kalo teringin...harga perfumes jauh lebih murah dari di Mesia ini yer!

Lastttt gambo kami berdua depan butik PRADA, jadilah kannnnn gambo dekat patung hahahahahhaha...besttt sangat memang akan pegi lagi kali ni macam2 nak rembat dan verangannnn!! kekekekkee

0 comments: