CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

3/13/2013

Shenzen ~ Hong Kong

Hi blog

Haaa tetiba rajin aku datang nak mengupdate blog gituuu ahaksss...ok arini sambung story ke mainland.

Lepas dah check out hotel di Dongmen, Shenzen ittew...akupun terus ajer bergerak mencari station metro untuk ke destinasi seterusnya iaitu Hong Kong. Perjalanan dari Shenzen ke Hong Kong dengan menaiki metro (mcm ala2 LRT). Haaaa memang tak tau apa2 ko, main taram jelah tanya ngan orang2 kat sana memang ler dorang guna tunjuk2 arah jer memandangkan english pun dorang tak reti aku pulak mandarin memang ler tak tau so jadilah mcm itik ngan hayam kekekekke...

Station Shaibu

 Tiket metro

Menaiki metro dari station Shaibu di Shenzen menuju ke Hong Kong. Dalam train ya rabbi penuhnya umat manusia uolssss...tak dapat nak duduk tension jer aku. Dahlah perjalanan amik masa dalam 45minit mcm tulah keras kaki berdiri uolss.


Sampai dah kat station Luohu ni nak cross border ke Hong Kong, memang kena banyak berjalan lah korang kalo pergi overseas ni turun naik train jelah kejanya yer...so takyahlah pakai heels yer pakai jelah flat shoes.


Ni nak cross border ke Hong Kong...orang jangan cakap ler heran betul aku ramai jer orang kat sini haishhh hazabbbbbbb sumer sepet2 belaka...takde pulak time ni jumpa ngan orang Msia. Happy rasa dapat gak masuk ke Hong Kong kannn hehehehehe tapi takdelah niat nak pegi Disneyland pun sebab bukan bebudak kecit nak gi memain sumer tu ahaksss.





Inilah border iaitu sungai yang memisahkan antara dua negara China dan Hong Kong...kemainkan sebelah2 ajerrrr!! macam golok ngan Mesia lah kan...hmm so rasanya sangat dekat ajer aku dah menjejakkan kaki ke bumi Hong Kong. Ok apa yang ada dalam itinerary aku adalah Arena of Stars!! wajib occay pegi sini.....yehhh nanti aku update eh pasal di Hong Kong!

babai!


2 comments:

Anonymous said...

wah makin jauh ye kerja kau berjln ye lin....hehe

nti citer la camne jadi menterjah oversea je skrg ni...hikhik..

psst: kalau nk letak iklan tu mai cepat link tu...nti sy promote2 free dulu sbm dikenakan caj...hihi

hmylieen said...

jemari,

wakakakka ada duit jalan terus, takde duit dendiam jer! OK baru asian countries...tggu nak melawat cik maz jer kat london ni lalalalalala