CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

3/13/2013

Shenzen ~ Hong Kong

Hi blog

Haaa tetiba rajin aku datang nak mengupdate blog gituuu ahaksss...ok arini sambung story ke mainland.

Lepas dah check out hotel di Dongmen, Shenzen ittew...akupun terus ajer bergerak mencari station metro untuk ke destinasi seterusnya iaitu Hong Kong. Perjalanan dari Shenzen ke Hong Kong dengan menaiki metro (mcm ala2 LRT). Haaaa memang tak tau apa2 ko, main taram jelah tanya ngan orang2 kat sana memang ler dorang guna tunjuk2 arah jer memandangkan english pun dorang tak reti aku pulak mandarin memang ler tak tau so jadilah mcm itik ngan hayam kekekekke...

Station Shaibu

Tiket metro

Menaiki metro dari station Shaibu di Shenzen menuju ke Hong Kong. Dalam train ya rabbi penuhnya umat manusia uolssss...tak dapat nak duduk tension jer aku. Dahlah perjalanan amik masa dalam 45minit mcm tulah keras kaki berdiri uolss.

Sampai dah kat station Luohu ni nak cross border ke Hong Kong, memang kena banyak berjalan lah korang kalo pergi overseas ni turun naik train jelah kejanya yer...so takyahlah pakai heels yer pakai jelah flat shoes.

Ni nak cross border ke Hong Kong...orang jangan cakap ler heran betul aku ramai jer orang kat sini haishhh hazabbbbbbb sumer sepet2 belaka...takde pulak time ni jumpa ngan orang Msia. Happy rasa dapat gak masuk ke Hong Kong kannn hehehehehe tapi takdelah niat nak pegi Disneyland pun sebab bukan bebudak kecit nak gi memain sumer tu ahaksss.

Inilah border iaitu sungai yang memisahkan antara dua negara China dan Hong Kong...kemainkan sebelah2 ajerrrr!! macam golok ngan Mesia lah kan...hmm so rasanya sangat dekat ajer aku dah menjejakkan kaki ke bumi Hong Kong. Ok apa yang ada dalam itinerary aku adalah Arena of Stars!! wajib occay pegi sini.....yehhh nanti aku update eh pasal di Hong Kong!

babai!

3/12/2013

LCCT ~Shenzen Day 1

Hi blog,

Ni cite basilah kot...pasal cite aku gi bercuti2 ke luar negara ke China aritu, hmmm walaupun dah 2 bulan berlalu tapi ok gaklah aku nak citekan. Lagipun gambo2 pun aku tak sempat nak upload letak kat pc so baru ni jelah aku berkesempatan...

Dari LCCT flight aku adalah kul 4.40petang menuju ke Shenzen yer, coz masa aku book tu ke SZ jerlah ada tiket murah so oklah takpe. Aku ikut planning aku jer, light & easy gitu katanya. Takde menggunakan travel agent mana2 tapi aku buat study sikitlah sebelum berangkat ke sini...korang ingat senang ker nak gi sendiri2 ni eh? tapiii yang penting jimat sangat2 perbelanjaan, mana tak siap bwk periuk ngan cerek occay hehehehehe! bawak maggi, sardine, tuna, roti, serunding ikan bilis, teh, kopi, milo, beras kelasss kannn!! mcm nak pindahh uolss!

Sampai di airport Shenzen adalah lebih kurang pukul 8 lebih malam dan airportnya adalah besarrrrr sangat dari landing tu kena naik bas pulak ke terminalnya...kalo jalan kaki pancit occay. So satulah aku nak pesan kalo boleh naik jelah Metro kalo sempat coz kalo naik teksi memang cekik darahhhhh...memang jauh gaklah dan ko akan kena charge dlm RMB200 gitu, memang penipulah dorang ni!! nak menuju ke Dongmen ni memang agak jauhlah sebab akupun amik hotel Color Inn di area Dongmen supaya senang nak transit ke HK pula.

Aku tak sempat nak berjalan2 di Shenzen memandangkan lepas check out hotel dalam pukul 10am mcm tu terus menuju ke Hong Kong dengan menaiki metro. Time nilah sangat mencabar coz tak reti nak berbahasa mandarin...dorang langsung tak reti ckp english untuk bercommunicate gitu! haaaaaa main taram jelah weiii....

ni bas dari tmpt landing kat airport menuju ke terminal

Colour Inn Hotel, moden & nice hotel!

Kedai-kedai sepanjang perjalanan di Dongmen

Geramnyaa tengok sayur2 niii

Kalo freehair memang aku belilah iron rambut ni murah2 nak mampos!

Ni halal yang di jual tepi jalan

Metro map dari Shenzen nak ke Hong Kong!
Comelkan hanger ni kat dalam hotel! hehehehehhehe

Alamak ada keja aaaa nanti aku sambung eh.....(ntah bila aku rajin nii)

Wayang oh wayang!

Hi blog,

Wahhh sejak akhir2 ni menggila jugak aku gi tengok wayang/movies ngan kawan2 opis. ahaksss dah tu itu jer hiburan nak layan duk kat Putrajaya ni kan kekekekeke...disco pun takde abis tu camne hehehhehe. Ok memula aritu layan Hantu Kak Limah II hmmm mcm gampang jer cite ni boringgg siap nak tido occay. Pastu gi lagik ngan kengkawan opis layan cite Rock Oooo...wahhh memang terbaik, dari ko duduk tengok dia punya intro sampailah habisss memang bantai gelak jerr...memang tak rugilah aku bayo tiket!!

Kumpulan Rimba Bara & Malaikat Maut! haaaaaaa ko

Memang giler dorang ni berlakon.....hahahahha nak2 si sofi jikan tuuuu hadoiiiiii mampos gelak smpi senak perut occay... aku recommend korang gi tengok cite ni!!! ahaksssssss

Pastu last week aku layanz lagi tengok movie cite Lawak Ker Der 2 haaaaaaaaaa nipun mcm hongahhh cite besttttt giler nak mamposss!! sumer skali  bestttttt memang aku rasa takde kot orang yg tak ketawa sumer bantai gelak kaw2 punyaaa, memang layanzzz aaaa. Lawak paling best pasal Redho Airways tu memang aku sukalah hahahhahahhahahhahahaha sampai balik umah pun bole ketawa sorang2 occay hehhehehehe.

Hmmm this week nak gi tengok cite apa pulak ek?? nanti aku  nak usha lah cite apa yang besttt....okbaii!